Saturday, June 13, 2015

فرامرز فروزنده و شهرام همایون قربانی روشنگری درباره VOA


برنامه ی آخرین لحظه آقای شهرام همایون از معدود برنامه هایی است که بدون وابستگی به حزب ، نهاد یا سیاست خاصی روی پا خود مانده و بطور مستقل بر آرمان های خود پافشاری می کند.


اما بعد از 20سال اکنون متاسفانه چه اتفاقی افتاده است که شهرام همایون اخیرا شرایط لازم برای ماندن در صحنه رسانه ای را با چالش دیده است.


 


به نظر می رسد همان روحیه استقلال طلب شخص آقای همایون ریشه در این استیصال وی دارد.در واقع این که آقای همایون بدون واهمه به نقد و چالش رسانه های مانند  bbcو  voa که شواهد وابستگی آنها به رژیم  جمهوری اسلامی را تا حدی تایید می کند، دلیل شده است که این مرد رسانه ، آخرین نفس های خود را بزند.
این حذف مخالفان و منتقدان سناریو ایست که اخیرا به طور مکرر در دیگر شبکه ها شاهد آن بوده ایم همانند آنچه برای آقای فروزنده مجری شبکه اندیشه رخ داد.
پس از اجرای برنامه فروزنده با محمد تقی مصلحی و نیک اهنگ کوثر درباره فساد های صدای امریکا و اخراج از تلویزیون اندیشه شهرام همایون اعلام کرد حاضر است به فروزنده در کانال یک برنامه ای اختصاص دهد .
در همین حال شهرام همایون نیز نیک اهنگ کوثر و مصلحی ، را به مصاحبه و افشاگری درباره فساد های صدای امریکا فرا خواند .
شهرام همایون نیز تنها یک هفته بعد از این برنامه اعلام کرد که بخاطر دلایلی نا معلوم از برنامه اخرین لحظه خدا حافظی می کند .
ایا به نظر شما بین این همه تفاهم و مشابهت رابطه ای نیست .
ماجرا انجا جذابتر می شود که علیرضا نوری زاده که سالهاست شهرام همایون چشم دیدن تلویزیون با کیفیت و پر مخاطبش را ندارد بعد از دو سال دوباره به صدای امریکا برگشته است . البته در قدرت سیاسی نوری زاده و نفوذ وی در دولت های امریکا و انگلیس هم کسی شکی ندارد .
به هر حال شهرام همایون رفتنی شد ! چه با لابی نوری زاده و چه با لابی جمهوری اسلامی و چه نظر مستقیم BBG , و صدای امریکا .
گویا در آمریکا هم آزادی بیان به چالش سختی روبروست !

 

No comments:

Post a Comment